Статистика |
|
|
Форма входа |
|
 |
|
19. Правила перевезень продукцiї сiльського господарст 19.1. Правила перевезень зернових вантажiв
19.1.1. Зерно перевозять тарним або безтарним способом рухомим складом з бортовими, самоскидними та спецiальними кузовами.
19.1.2. Не допускаються до перевезення зерновi вантажi в тарi: вологiстю бiльше 15 %; тi, що знаходяться у станi самозiгрiвання; зараженi шкiдниками, що водяться у коморi; недегазованi, якщо вони зазнали перед навантаженням газової дезiнсекцiї; тi, що мають слiди пiдмочування; без належного вiдправницького маркування на мiшках; у нестандартнiй або несправнiй тарi; без якiсних посвiдчень.
19.1.3. Кiлькiсть прийнятих i зданих зернових вантажiв облiчують по j3k|jnqr3 мiсць i стандартнiй масi мiшка - згiдно з даними, що зазначаються вантажовiдправником у товарно-транспортнiй накладнiй, або шляхом зважування.
19.1.4. Основною тарою для зернових вантажiв можуть бути цупкi, сухi, не прiлi мiшки, не зараженi шкiдниками i без стороннiх запахiв.
19.1.5. Пiд час вантажних операцiй забороняється кидати та тягнути мiшки, застосовувати гаки та вiдбирати проби способами, що доводять до пошкодження мiшкiв. Мiшки з зерновими вантажами слiд навантажувати та розвантажувати за допомогою рослинних стропiв, вантажних сiток з рослинного троса та вантажних площадок (пiддонiв).
19.1.6. Форма органiзацiї робiт при перевезеннi зерна вiд комбайнiв на токи сiльгоспвиробникiв визначається за погодженням сторiн.
19.1.7. Готуючи рухомий склад для перевезень зерна насипом, Перевiзники або Замовники, згiдно з Договором, забезпечують ущiльнення в мiсцях з'єднання пiдлоги та бортiв кузова, а також нарощування бортiв кузова до висоти 1,0 - 1,1 м. Рухомий склад для перевезення зерна вiд сiльгоспвиробника на приймальнi пункти має бути обладнаний запонами, якi надаються Замовниками. Прикрiплення запон до кузова рухомого складу до початку перевезень виконується Перевiзниками.
19.1.8. Приймання та здача зерна здiйснюється Перевiзниками за вагою. З метою встановлення ваги зерна приймальнi пункти та сiльгоспвиробники повиннi за кожною їздкою виконувати зважування рухомого складу з вантажем та без вантажу. При перевезеннi зерна з ланiв на токи сiльгоспвиробникiв зважування рухомого складу з вантажем i без вантажу виконується на токах.
19.1.9. При механiзованому вивантаженнi зерна на приймальних пунктах перекидачами водiй зобов'язаний встановити автомобiль (автопоїзд) на перекидач, загальмувати його та вийти з кабiни. 19.2. Правила перевезень картоплi та овочiв
19.2.1. Цим роздiлом Правил передбачаються умови перевезень картоплi та овочiв: - вiд сiльгоспвиробникiв, заготiвельникiв до пiдприємств торгiвлi, громадського харчування та овочесховищ; - iз овочесховищ до пiдприємств торгiвлi та громадського харчування. Умови мiжмiських перевезень картоплi та овочiв передбаченi Правилами перевезень швидкопсувних вантажiв автомобiльним транспортом у мiжмiському сполученнi.
19.2.2. При перевезеннях картоплi та овочiв Перевiзники, вантажовiдправники i вантажоодержувачi зобов'язанi вживати заходiв по охоронi їх вiд механiчних пошкоджень, а також вiд атмосферних опадiв, впливу низьких та високих температур.
19.2.3. Вантажовiдправник повинен подати вантаж, що пiдлягає перевезенню, у справнiй, чистiй, сухiй, без зайвих запахiв тарi (додаток 9).
19.2.4. Картопля та овочi, що вiдправляються сiльгоспвиробником i заготiвельниками, можуть прийматися для перевезення у нестандартнiй тарi, яка забезпечує їх цiлiсть при транспортуваннi.
19.2.5. Рухомий склад для перевезень картоплi та овочiв Перевiзники вибирають з урахуванням температури зовнiшнього повiтря i тривалостi перевезення.
19.2.6. Автомобiлi з бортовою платформою, що надаються Перевiзниками для перевезень картоплi та овочiв, мають бути забезпеченi брезентом i вiрьовками. При постiйних перевезеннях капусти борти автомобiлiв i причепiв мають бути нарощенi до висоти 1,4 м, а при доставцi iнших овочiв i картоплi - до висоти 0,9 м вiд пiдлоги кузова.
19.2.7. Вантажовiдправник повинен класти ящики, мiшки, лантухи з овочами i картоплею в кузовах автомобiлiв щiльними рядами без промiжкiв помiж вантажними мiсцями.
19.2.8. Приймання вiд вантажовiдправника i здача вантажоодержувачу картоплi та овочiв виконуються Перевiзниками за масою вiдповiдно до товарно-транспортної накладної. При перевезеннях картоплi та овочiв в автомобiлях-фургонах на адресу одного вантажоодержувача вантаж може вiдправлятися за пломбою вантажовiдправника.
19.2.9. При перевезеннях картоплi та овочiв в одному автомобiлi декiльком вантажоодержувачам вантажовiдправник зобов'язаний розмiщати їх у кузовi так, щоб забезпечити розвантаження всього асортименту вантажiв кожному адресату, i виписувати товарно-транспортнi накладнi кожному вантажоодержувачу. 19.3. Правила перевезень цукрових бурякiв
19.3.1. Цим роздiлом Правил передбачаються умови доставки цукрових бурякiв з полiв сiльгоспвиробникiв на приймальнi пункти.
19.3.2. У договорах на перевезення цукрових бурякiв автомобiльним транспортом повинна передбачатися можливiсть використання рухомого складу у зворотному напрямку для перевезень жому. У разi перевезення жому кузов рухомого складу повинен бути ущiльнений для запобiгання витiканню рiдини на проїзну частину дороги.
19.3.3. Форма органiзацiї роботи при перевезеннi цукрових бурякiв з полiв на приймальнi пункти визначається спiльно Перевiзником i Замовником.
19.3.4. Робота автомобiльного транспорту при перевезеннi цукрових бурякiв виконується за годинним графiком, який розробляється приймальними пунктами i погоджується Перевiзниками i сiльгоспвиробниками.
19.3.5. Сiльгоспвиробники надають Перевiзникам товарно-транспортнi накладнi згiдно з установленою формою, оформляють у встановленому порядку всi реквiзити, вiдмiчають фактичний час прибуття автомобiля до навантаження та вiдправки пiсля навантаження.
19.3.6. Цукровi буряки перевозять безтарним способом автомобiлями з бортовою платформою та автомобiлями-самоскидами.
19.3.7. Пiдготовка рухомого складу для перевезення цукрових бурякiв передбачає нарощування бортiв до висоти 1,0 - 1,2 м вiд пiдлоги кузова.
19.3.8. Приймання вiд сiльгоспвиробникiв цукрових бурякiв та здача їх на приймальнi пункти здiйснюються Перевiзниками за масою. Для визначення маси цукрових бурякiв приймальнi пункти та сiльгоспвиробники за кожною їздкою зважують рухомий склад з вантажем i без вантажу. За вiдсутнiстю вагiв у сiльгоспвиробника зважування провадиться тiльки на приймальному пунктi.
19.3.9. При здiйсненнi механiзованого вивантаження цукрових бурякiв на приймальних пунктах буртоукладальниками водiй зобов'язаний встановити автомобiль (автопоїзд) на буртоукладальник, загальмувати його та вийти з кабiни. 19.4. Правила перевезень свiжих фруктiв, ягiд, винограду та баштанних культур
19.4.1. Цим роздiлом Правил передбачаються умови перевезень свiжих фруктiв, ягiд, винограду та баштанних культур: - вiд сiльгоспвиробникiв та заготiвельникiв на пiдприємства торгiвлi, харчування та в овочесховища; - iз овочесховищ на пiдприємства торгiвлi i харчування. Умови мiжмiських перевезень фруктiв, ягiд, винограду та баштанних культур передбаченi Правилами перевезень швидкопсувних вантажiв автомобiльним транспортом у мiжмiському сполученнi.
19.4.2. При перевезеннi фруктiв, ягiд, винограду та баштанних культур Перевiзники, вантажовiдправники та вантажоодержувачi зобов'язанi вживати заходiв по охоронi їх вiд механiчних пошкоджень, атмосферних опадiв, впливу низьких i високих температур.
19.4.3. Фрукти, ягоди, виноград i баштаннi культури перевозять в рефрижераторах, iзотермiчних автомобiлях, автомобiлях-фургонах або автомобiлях (автопоїздах) з бортовою платформою. Рухомий склад для перевезень фруктiв, ягiд, винограду та баштанних культур Перевiзники вибирають з урахуванням температури зовнiшнього повiтря i тривалостi перевезення. Рухомий склад, що надається Перевiзниками для перевезень фруктiв, ягiд, винограду i баштанних культур, має бути чистим, без зайвих запахiв, а з бортовою платформою також забезпечений брезентом i вiрьовками.
19.4.4. Вантажовiдправник повинен подавати фрукти, ягоди, виноград та баштаннi культури, якi належить перевезти, чистими, непошкодженими механiчно, шкiдниками та захворюваннями, однаковими за ступiнню зрiлостi, упакованими у справну, чисту, суху, з гладкою внутрiшньою поверхнею, без зайвих запахiв тару, що зазначена в додатку 10.
19.4.5. У перiод масових заготiвель i реалiзацiї допускається доставка яблук, кавунiв, динь, гарбузiв i кабачкiв навалом. Перевiзники за Договором повиннi нарощувати борти автомобiлiв i причепiв до висоти 1,4 м вiд пiдлоги кузова. При перевезеннi кавунiв i стiйких сортiв динь без тари на пiдлогу кузова Замовником кладеться пiдстилка з шару соломи заввишки не менше 10 см або рогожi, мати, брезент, мiшковина тощо.Висота навантаження кавунiв повинна бути не бiльше 1,3 - 1,4 м. Динiскладаються рядами, не бiльше 5 рядiв. Кожний ряд прокладається шаром соломи або iншим пакувальним матерiалом.
19.4.6. Вантажовiдправник повинен складати вантажнi мiсця з фруктами, ягодами, виноградом i баштанними культурами в кузовах автомобiлiв щiльними рядами без промiжкiв мiж ними.
19.4.7. При перевезеннi фруктiв у вiдкритих ящиках, не забитих кришками, мiж рядами ящикiв прокладається дерев'яний щит за розмiром кузова або декiлька щитiв вiдповiдно меншого розмiру. Ящики укладаються так, щоб верхнiй ряд не виступав вище бортiв кузова автомобiля бiльше нiж на половину своєї висоти. При потребi ящики перев'язуються вiрьовкою та вкриваються брезентом.
19.4.8. Ягоди у легкiй тарi при перевезеннi укладаються в контейнери, клiтки або скрiплюються в паки.
19.4.9. Приймання вiд вантажовiдправникiв i здача вантажоодержувачам фруктiв, ягiд, винограду та баштанних культур здiйснюються Перевiзником за масою. При перевезеннi у контейнерах або автомобiлях-фургонах на адресу одного вантажоодержувача вантаж може вiдправлятися за пломбою вантажовiдправника.
19.4.10. При перевезеннi фруктiв, ягiд, винограду та баштанних культур в одному автомобiлi декiльком вантажоодержувачам вантажовiдправник повинен розмiщати їх у кузовi так, щоб забезпечувалось вивантаження всього асортименту вантажiв, адресованого кожному вантажоодержувачу, а також виписувати товарно-транспортнi накладнi кожному вантажоодержувачу. 19.5. Правила перевезень тварин, птицi, бджiл
19.5.1. Цим роздiлом Правил передбачаються умови перевезення тварин i птицi на пiдприємства м'ясної промисловостi, вiдгодiвельнi пункти, молочно-товарнi та племiннi ферми, птахоферми та iншi внутрiшньогосподарськi об'єкти.
19.5.2. Перевiзники, вантажовiдправники та вантажоодержувачi при перевезеннi тварин i птицi зобов'язанi дотримувати дiючих ветеринарно- санiтарних правил.
19.5.3. Для перевезення тварин i птицi Перевiзники зобов'язанi надавати спецiалiзований рухомий склад (скотовози), а при вiдсутностi його - автомобiлi з бортовою платформою, спецiально обладнанi для перевезення тварин i птицi. Перевезення тварин i птицi на автомобiлях-самоскидах, а також на автомобiлях з бортовою платформою пiсля перевезення отруйних речовин i хiмiкатiв без попередньої санiтарної обробки рухомого складу забороняється.
19.5.4. Автомобiлi з бортовою платформою, що призначенi для перевезення тварин i птицi, обладнуються вантажовiдправником або Перевiзником за взаємною домовленiстю дерев'яними щитами або металевими гратами i приладдям для прив'язування тварин. Довжина стiйл для коней i великої рогатої худоби 2,2 - 3,0 м, ширина 0,8 - 1,2 м, висота бокових поперечних перегородок 1,2 - 1,9 м вiд пiдлоги кузова. Для захисту тварин i птицi пiд час перевезень у несприятливих клiматичних умовах (сильна спека, вологiсть, мороз) автомобiлi обладнуються наметами або тентами. Кузов та його обладнання не повиннi мати цвяхiв або iнших гострих предметiв, що стирчать назовнi та можуть поранити тварин i птицю. Пiдлога кузова має бути цiлою, без щiлин.
19.5.5. Спецiалiзований рухомий склад для перевезення тварин i птицi має вiдповiдати вимогам ветеринарно-санiтарних правил. Вантажовiдправник повинен забезпечити покриття пiдлоги кузова як спецiалiзованого рухомого складу, так i бортового шаром пiдстилки (iз тирси, соломи тощо). Водiй (експедитор) при перевезеннi тварин i птицi повинен стежити за достатнiм захистом тварин вiд впливу низьких i високих температур. Водiй, починаючи рух транспортного засобу, повинен здiйснювати його без ривкiв, не допускати рiзкого гальмування, а по неякiсних дорогах - тримати швидкiсть, яка не допускала б значних вертикальних перемiщень.
19.5.6. Вантаження i вивантаження тварин здiйснюється безпосередньо з землi або з вантажно-розвантажувальних майданчикiв, обладнаних естакадами, рампами або трапами.
19.5.7. Вантажовiдправник завантажує в один автомобiль тварин однорiдних за видом i статтю. У разi потреби перевезень тварин рiзного виду i статi в одному автомобiлi, вантажовiдправник повинен обладнати кузов додатковими перегородками. Велику рогату худобу та коней ставлять у кузовi автомобiля головою вперед i прив'язують. Перевозити коней дозволяється тiльки розкованими. Молодняк великої рогатої худоби та iнших тварин, а також вiвцi, кози, свинi можуть перевозитись без прив'язування, але в такiй кiлькостi, щоб усi тварини могли лежати в кузовi автомобiля; при цьому вантажовiдправник повинен обладнати кузов перегородками, щоб не допустити скупчення тварин на пiдйомах, спусках, при гальмуваннi тощо.
19.5.8. Норми та способи вантаження тварин i птицi в рухомий склад установлюються вантажовiдправником, виходячи з умов перевезень (типу рухомого складу, виду та вiку тварин i птицi, вiдстанi перевезень, пори року, стану дорiг тощо) з урахуванням найповнiшого використання объему автомобiлiв та забезпечення схоронностi тварин i птицi (додаток 11).
19.5.9. При перевезеннi тварин i птицi вантажовiдправник зобов'язаний видати Перевiзнику (експедитору) ветеринарне свiдоцтво встановленої форми, а у разi потреби - i дозвiл карантинної служби.
19.5.10. Для супроводження тварин i птицi вантажовiдправник зобов'язаний призначати експедитора. За домовленiстю сторiн функцiї експедитора може виконувати водiй.
19.5.11. Експедитор приймає тварин i птицю для перевезення, здiйснює нагляд за ними в дорозi, поїння, годування, безпосередню охорону тварин i птицi, а також здачу їх вантажоодержувачу.
19.5.12. Якщо термiн перевезення тварин i птицi перевищує 6 годин, вантажовiдправник зобов'язаний забезпечити їх кормами.
19.5.13. Вантажовiдправник повинен подавати птицю та кроликiв, що пiдлягають перевезенню, у клiтках, обладнаних вiдповiдним чином. Дно клiток має бути щiльним, гноївконепроникним.
19.5.14. Клiтки з птицею встановлюються в кузовi автомобiля таким чином, щоб забезпечити в кожнiй клiтцi вiльну циркуляцiю повiтря. Пiсля навантаження клiток вантажовiдправник повинен надiйно закрiпити їх у кузовi автомобiля.
19.5.15. Перевiзник не несе вiдповiдальностi за падiж тварин i птицi пiд час транспортування через хворобу, неправильне розмiщення та крiплення їх в рухомому складi, невiдповiднiсть температури повiтря умовам перевезень окремих видiв тварин i птицi.
19.5.16. Якщо в процесi транспортування виявленi захворювання чи падiж тварин або птицi, експедитор зобов'язаний показати для огляду найближчiй ветеринарнiй установi всiх тварин i птицю.
19.5.17. Пiсля вивантаження тварин i птицi очищення, промивку та дезiнфекцiю кузова рухомого складу, додаткового обладнання та приладдя, що застосовувались при перевезеннi, виконує вантажоодержувач.
19.5.18. Бджiл перевозять у вуликах або фанерних пакетах тiльки в лiтнiй або перехiднi перiоди у супроводi експедиторiв вантажовiдправника. При перевезеннi в автомобiлях-фургонах вулики встановлюють ярусами так, щоб вентиляцiйнi отвори не були затуленi, а мiж рядами був прохiд для експедитора. Для стiйкостi пакети або вулики скрiплюються дошками на цвяхах, а ряди бiля проходу закрiплюють вертикальними брусами.
19.5.19. Оптимальна температура при перевезеннi бджiл +8 град. В автомобiлях-фургонах перевезення бджiл допускається у перехiдний перiод при температурi зовнiшнього повiтря не бiльш як +10 град. 19.6. Правила перевезень силосної маси
19.6.1. Силосну масу перевозять безтарним способом автомобiлями- самоскидами. За погодженням Перевiзника i вантажовiдправника силосну масу можна перевозити бортовими автомобiлями. У цьому випадку перевiзник повинен обладнати автомобiлi з бортовою платформою розвантажувальними пристроями (сiтками, скрiбками, щитами тощо).
19.6.2. Пiдготовка рухомого складу для перевезення силосної маси передбачає нарощування бортiв кузовiв до висоти 1,3 - 1,5 м вiд пiдлоги кузова.
19.6.3. Форма органiзацiї робiт при перевезеннi силосної маси з полiв на мiсця силосування визначається за погодженням сторiн.
19.6.4. Обсяги перевезень силосної маси визначаються Перевiзником i Замовником шляхом контрольного зважування автомобiлiв з вантажем i без вантажу. 19.7. Правила перевезень iншої продукцiї сiльського господарства
19.7.1. Шкiра, шкура (суха та мокросолена), пух i перо пiд час перевезення потребують додержання певних режимiв температури й вологостi. Цей вантаж боїться високих температур, вогкостi, зволоження.
19.7.2. Шкiряна, хутрова та iнша сировина повинна мати на шкiрах установлений знак ветсаннагляду про дослiдження її на сибiрську виразку. Навiть при наявностi цих знакiв i санiтарних сертифiкатiв, що супроводжують вантаж, вантажники зобов'язанi користуватися рукавицями.
19.7.3. Специфiка перевезення шкiряної i шубно-хутрової сировини автомобiльним транспортом визначається вiдповiдними стандартами, згiдно з якими цю сировину спаковують в тюки без обгортання в пакувальну тканину.
19.7.4. Для транспортування шкiряної та шубно-хутрової сировини використовуються фургони або бортовi автомобiлi з обов'язковим накриттям вантажу брезентом.
19.7.5. Згiдно з вимогами ветеринарного законодавства пiсля виконання перевезень шкiряної сировини рухомий склад пiдлягає санiтарнiй обробцi.
19.7.6. Допускається транспортування шкiряної сировини та овчини автотранспортом на пiддонах, що перев'язанi вiрьовкою. Маса тюка не повинна перевищувати 40 - 50 кг, пiддона - 1000 кг.
19.7.7. Допускається при здiйсненнi мiських перевезень транспортування шкiряної сировини (шкiр) навалом. Окремi шкiри навантажуються плазом з сепарацiєю нижнiх рядiв. Для сепарацiї використовують дошки, мати i брезенти. Для кращого використання вантажопiдйомностi автомобiля доцiльно на сухi шкiри навантажити сухий кiповий вантаж, який з умов перевезення можна перевозити зi шкiрами.
19.7.8. Шкури мокросоленi перевозять у бочках, кiпах, в'язках та окремо (без тари). Забороняється перевезення шкур разом iз сухими вантажами та вантажами, якi сприймають стороннi запахи. Мокросоленi шкури мають бути надiйно захищенi вiд атмосферних опадiв. Тому треба в сепарацiї або в настилi пiдлоги кузова використовувати дубовi дошки.
19.7.9. Пiсля вивантаження мокросолених шкур кузов автомобiля вимивають водою пiд великим тиском.
19.7.10. Вовну перевозять двох видiв: миту i немиту (жирну). Забороняється перевозити обидва види вовни разом. Перед вантаженням вовни слiд вимагати ветеринарне свiдоцтво (сертифiкат) i дотримувати умов безпеки пiд час роботи з вовною. Забороняється подавати для перевезення вологу або мокру вовну. Забороняється вантажити вовну на вологий або жирний вантаж. Вовна має здатнiсть до самозаймання i легко займається вiд зовнiшнiх джерел вогню. Ця здатнiсть посилюється при зiткненнi з нафтопродуктами, харчовими маслом, олiєю та жирами. При вантаженнi та вивантаженнi вовни слiд вживати заходiв щодо пожежної безпеки.
19.7.11. Волосся тварин перевозять спресованим у кiпи або у мiшках. При перевезеннi волосся обов'язкова наявнiсть ветеринарно-санiтарного свiдоцтва встановленої форми.
19.7.12. До перевантаження вантажу допускаються робiтники, якi мають спецiальнi щеплення, забезпеченi спецодягом та пройшли вiдповiдний iнструктаж. Продолжить
|
|
Поиск |
|
 |
|