Статистика |
|
|
Форма входа |
|
 |
|
8. Правила вантаження i розвантаження вантажiв
8.1. Типи та кiлькiсть рухомого складу, потрiбного для виконання перевезень вантажiв, визначаються Перевiзником залежно вiд обсягу i характеру перевезень.
8.2. Перевiзник зобов'язаний забезпечувати своєчасну подачу справного рухомого складу, придатного для перевезення вантажiв вiдповiдно до заявки (разового договору) та такого, що вiдповiдає санiтарним нормам. (абзац перший пункту 8.2 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнтрансу вiд 23.03.98 р. N 90)
Подача непридатного для перевезень вантажiв рухомого складу вважається такою, що не була здiйснена.
8.3. При перевезеннях вантажiв контроль за своєчасним прибуттям транспорту протягом дня, регулювання його розстановки, подачi пiд завантаження, використання транспорту, що звiльнився, у зворотному напрямку, облiк завантаження, часу прибуття та вiдправлення рухомого складу виконується Перевiзником або Замовником залежно вiд прийнятої ними схеми перевезень.
8.4. Перед завантаженням автомобiлiв, причепiв, напiвпричепiв з кузовом типу "фургон", автоцистерн i контейнерiв Замовник повинен перевiрити придатнiсть рухомого складу та контейнерiв для перевезення вантажу у комерцiйному вiдношеннi. Якщо виявлене пошкодження, яке може вплинути на цiлiсть або якiсть вантажу при перевезеннi, Замовник повинен вiдмовитися вiд вантаження в такий рухомий склад або контейнери, про що складається акт установленої форми (додаток 4).
8.5. У пунктах вантаження i розвантаження можуть застосовуватись такi види розстановки автомобiлiв при вантажно-розвантажувальних роботах: а) бокова розстановка, коли вантаження або розвантаження виконується через боковi борти автомобiлiв; б) торцева розстановка, коли вантаження або розвантаження виконується через заднiй борт автомобiлiв; в) косокутна розстановка, коли навантаження або розвантаження виконується через боковий та заднiй борти автомобiля одночасно.
8.6. Вантаження, закрiплення, укриття, ув'язка вантажу, а також розвантаження автомобiля, зняття крiплень i покриттiв виконуються Замовником. Вiдкриття та закриття люкiв автоцистерн, вмикання (вимикання) насосiв (двигунiв), манiпуляцiї зi шлангом, встановленим на автомобiлi, виконує водiй.
8.7. Перевiзник може за погодженням iз Замовником взяти на себе вантаження i розвантаження вантажiв. Участь водiя у вантаженнi або розвантаженнi може мати мiсце тiльки за його згодою. В цьому випадку водiй при вантаженнi приймає вантаж з борта автомобiля (бiля дверей фургона), а при розвантаженнi подає його на борт автомобiля (до дверей фургона).
8.8. У випадку, коли Перевiзник за погодженням iз Замовником бере на себе виконання вантажно-розвантажувальних робiт, вiн несе вiдповiдальнiсть за пошкодження вантажу пiд час вантаження та розвантаження.
8.9. Замовник зобов'язаний утримувати вантажно-розвантажувальнi майданчики та пiд'їзнi шляхи до них згiдно з вимогами дiючої нормативної документацiї щодо ремонту й утримання автомобiльних дорiг загального користування.
8.10. Додаткове обладнання автомобiлiв для перевезення певного вантажу може виконуватись Замовником лише за погодженням з Перевiзником.
8.11. При вантаженнi-розвантаженнi вантажiв масою бiльш як 50 кг i при пiднiманнi вантажiв на висоту понад 2 м застосування засобiв механiзацiї обов'язкове.
8.12. Вантаж в автомобiлях i причепах доцiльно розмiщувати згiдно зi схемами, що наведенi в додатку 5.
8.13. Якщо вантаження виконується навалом - вантаж не повинен здiйматися над рiвнем бортiв кузова. В разi потреби основнi борти слiд наростити додатковими бортами, проте загальна висота транспортного засобу з вантажем не повинна перевищувати 4 м вiд поверхнi дороги.
8.14. Навантаженi предмети слiд розмiщувати i закрiпляти так, щоб запобiгти їх падiнню, волочiнню, травмуванню ними супровiдних осiб чи створенню перешкод для руху.
8.15. Штучнi вантажi, що перевищують рiвень бортiв кузова, треба зв'язувати мiцним справним такелажем (канатами, вiрьовками); зв'язування вантажiв металевими тросами та дротом забороняється.
8.16. Ящики, бочки та iншi штучнi вантажi слiд вантажити таким чином, щоб при рiзкому гальмуваннi, рушаннi та на крутих поворотах виключалася можливiсть зсуву, навалки на борти, потертостi вантажу i тари; для цього мiж окремими мiсцями вантажу не дозволяється залишати промiжкiв або мiж ними треба вставляти дерев'янi прокладки та розпiрки вiдповiдної довжини та мiцностi.
8.17. Крихкi та ламкi вантажi (склянi, керамiчнi та чавуннi вироби, алюмiнiєвий та емальований посуд i т. iн.) перекладають соломою, деревною стружкою або iншими матерiалами, якi захищають вiд пошкоджень 3 бою.
8.18. Вантаження в автомобiль вантажних мiсць, на яких є спецiальне маркування:"Обережно", "Не кидати", "Скло", "Верх", "Не кантувати" i т. п., слiд виконувати особливо обережно. Такi вантажнi мiсця розмiщують в кузовi автомобiля так, щоб при розвантаженнi цi написи було видно.
8.19. При вантаженнi в один автомобiль важких i легких за вагою вантажiв важкi розмiщують унизу, а легкi зверху. Вантажi розмiщують так, щоб вага вантажу рiвномiрно розподiлялася мiж автомобiлем i причепом.
8.20. Водiй зобов'язаний перевiрити вiдповiднiсть крiплення i складання вантажу на рухомому складi умовам безпеки руху та забезпечення цiлостi рухомого складу, а також сповiстити Замовника про виявленi недолiки у крiпленнi та складаннi вантажу, якi загрожують його збереженню.
8.21. Виходячи з вимог безпеки руху, водiй зобов'язаний перевiрити вiдповiднiсть габаритiв вантажу розмiрам, що зазначенi у Правилах дорожнього руху України.
8.22. Вантажовiдправник на вимогу водiя зобов'язаний усунути виявленi недолiки в укладаннi вантажу.
8.23. Замовник зобов'язаний забезпечити контроль за дотриманням законодавства про охорону працi та норм по технiцi безпеки при виконаннi вантажно-розвантажувальних робiт i несе повну вiдповiдальнiсть за всi наслiдки невиконання ним цих законодавчих актiв.
8.24. При виконаннi вантажно-розвантажувальних робiт Перевiзником обов'язки по забезпеченню контролю за дотриманням законодавства про охорону працi та норм по технiцi безпеки при виконаннi вантажно- розвантажувальних робiт, а також вiдповiдальнiсть за наслiдки невиконання встановлених вимог несе Перевiзник.
8.25. Час прибуття автомобiля для завантаження встановлюється з моменту, коли водiй подав подорожнiй лист в пунктi вантаження, а час прибуття автомобiля для розвантаження - з моменту пред'явлення водiєм товарно-транспортної накладної в пунктi розвантаження.
8.26. Вантаження i розвантаження вважаються закiнченими пiсля вручення водiєвi належним чином оформлених товарно-транспортних накладних на навантажений або вивантажений вантаж. 9. Правила пломбування вантажiв
9.1. Пломбування вантажiв проводиться Замовником з його iнiцiативи або на вимогу Перевiзника.
9.2. Пломбуватися можуть завантаженi спецiалiзованi автомобiлi та причепи (фургони, цистерни, рефрижератори), а також контейнери та окремi вантажнi мiсця. Про опломбування вантажу в товарно-транспортнiй накладнiй робиться вiдмiтка iз зазначенням змiсту вiдтиску пломби.
9.3. Для забезпечення цiлостi вантажу, який доставляється за декiлькома адресами, в кузовi типу "фургон" Перевiзник може встановлювати перегородки, що роздiляють кузов на секцiї, якi пломбують окремо.
9.4. На пломбах повиннi бути контрольнi знаки Замовника.
9.5. Пломби слiд навiшувати таким чином, щоб виключалася можливiсть доступу до вантажу без їх знiмання або порушення цiлостi.
9.6. Пломби навiшуються: а) у фургонiв - на всiх дверях по однiй пломбi; б) у контейнерiв - на дверях по однiй пломбi; в) у цистерн - на кришцi люка та зливного отвору по однiй пломбi, за винятком, коли правилами перевезень окремих видiв наливних вантажiв передбачений особливий порядок пломбування; г) у вантажного мiсця - вiд однiєї до чотирьох пломб в мiсцях, де стикуються обкантовувальнi полоси або iншi пакувальнi матерiали.
9.7. Пломбування вантажу, вкритого брезентом, можна виконувати тiльки у випадках, коли з'єднання його з кузовом забезпечує неможливiсть доступу до вантажiв без пошкодження брезенту. Пломби навiшуються на кiнцях з'єднувального матерiалу в мiсцях стикування останнього з кузовом рухомого складу.
9.8. Способи навiшування пломб наведенi в додатку 6.
9.9. Водiй, який виконує обов'язки експедитора, приймаючи вантаж в опломбованому автомобiлi, напiвпричепi, їх частинах або в контейнерi, зобов'язаний переконатися в правильностi навiшування пломби, вiдсутностi пошкоджень на нiй та вiльного пересування її вздовж пломбувального дроту, а також чiткостi контрольних i лiтерних знакiв на пломбi. Якщо виникають сумнiви, пов'язанi з неправильнiстю пломбування, невиразнiстю вiдтискiв знакiв на пломбi або навiть незначним пересуванням пломби на пломбувальному дротi, вантаж для перевезення не приймається. 10. Правила приймання вантажiв для перевезення
10.1. Перевiзники приймають вантажi для перевезення на пiдставi укладених Договорiв iз Замовниками згiдно з заявками (додаток 1) або за разовий договiр (додаток 2). (пункт 10.1 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнтрансу вiд 23.03.98 р. N 90)
10.2. Заявка подається у виглядi та в строки, передбаченi Договором. За погодженням сторiн заявка може бути подана на один день, тиждень, декаду або мiсяць.
10.3. Разовi договори повиннi бути укладенi в письмовiй формi. (пункт 10.3 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнтрансу вiд 23.03.98 р. N 90)
10.4. Вантаж, який був поданий Замовником у станi, що не вiдповiдає правилам перевезень, i не був приведений у вiдповiдний стан у строк, що забезпечує своєчасне вiдправлення, вважається неподаним, а перевезення таким, що не здiйснилося з вини Замовника.
10.5. Мiсце фактичної здачi - приймання вантажу точно зазначається в Договорi з наступним уточненням у заявцi.
10.6. Пiсля укладення Договору або разового договору Перевiзник має право вiдмовитись вiд приймання вантажу для перевезення, якщо Замовником не пiдготовлено вантаж чи необхiднi товарно-транспортнi документи або без попереднього узгодження з Перевiзником змiненi реквiзити цих документiв. (пункт 10.6 iз змiнами, внесеними згiдно з наказом Мiнтрансу вiд 23.03.98 р. N 90)
10.7. Вантажi, якi пiдлягають спецiальнiй охоронi та супроводу за перелiками, що затверджуються в установленому Законом України "Про транспорт" порядку, а також вантажi, що швидко псуються (стаття 14), приймаються для перевезення i супроводжуються представником Замовника.
10.8. У товарно-транспортнiй накладнiй зазначається прiзвище, iм'я, по батьковi представника Замовника та документ, згiдно з яким вiн уповноважений супроводжувати вантаж.
10.9. При супроводженнi вантажу представником Замовника на нього покладаються такi обов'язки: приймання вантажу вiд вiдправника, охорона, нагляд за крiпленням та укриттям вантажу й запобiгання його псуванню i пошкодженню, а також здача вантажу в пунктi призначення одержувачу. Експедитори в дорозi повиннi суворо виконувати протипожежнi правила, правила по охоронi працi i технiцi безпеки.
10.10. За домовленiстю сторiн водiй може виконувати обов'язки супровiдника вантажiв (експедитора).
10.11. Замовник несе перед Перевiзником вiдповiдальнiсть за пошкодження або знищення рухомого складу i пристроїв до нього з вини Замовника пiд час приймання вантажiв для перевезення.
10.12. Здача Замовником i приймання Перевiзником вантажiв, що перевозяться навалом, наливом або в контейнерах, передбачають визначення та запис маси вантажу в товарно-транспортнiй накладнiй.
10.13. Тарнi та штучнi вантажi приймаються Перевiзником iз зазначенням в товарно-транспортнiй накладнiй маси вантажу та кiлькостi вантажних мiсць. Маса тарних i штучних вантажiв визначається Замовником перед поданням їх Перевiзнику та зазначається на вантажних мiсцях. Порядок визначення ваги вантажiв наведений у роздiлi 6 цих Правил. Запис у товарно-транспортнiй накладнiй маси вантажу та способу її визначення виконується Замовником.
10.14. Вантажi, якi мають марковану масу нетто або брутто, переважуванню не пiдлягають. Водiй, який виконує обов'язки експедитора, при вiдсутностi слiдiв пошкодження тари або упаковки приймає такий вантаж у Замовника вiдповiдно до маси, зазначеної на маркуваннi.
10.15. Перевiзник може вимагати додаткової перевiрки кiлькостi вантажу.
10.16. Замовник вiдповiдає за всi наслiдки неправильного пакування вантажiв (бiй, поломка, деформацiя, теча тощо), а також застосування тари й упаковки, що не вiдповiдають властивостям вантажу, його масi або встановленим стандартам i технiчним умовам.
10.17. Умови приймання вантажiв для перевезення, якi не передбаченi цим роздiлом Правил, визначаються правилами перевезень окремих видiв вантажiв. 11. Правила оформлення документiв на перевезення
11.1. Основними документами на перевезення вантажiв є товарно- транспортнi накладнi та подорожнi листи вантажного автомобiля. Залежно вiд виду вантажу та його специфiчних властивостей до основних документiв додаються iншi (ветеринарнi, санiтарнi та якiснi - сертифiкати, свiдоцтва, довiдки, паспорти тощо), що визначається правилами перевезень зазначених вантажiв.
11.2. Товарно-транспортнi накладнi i подорожнi листи вантажного автомобiля належать до документiв суворої звiтностi, якi виготовляються друкарським способом з облiковою серiєю та номером. Форма i порядок заповнення цих документiв Замовником i Перевiзником визначаються вiдповiдними нормативними актами.
11.3. Подорожнiй лист вантажного автомобiля є документом, без якого перевезення вантажiв не допускається.
11.4. Оформлення перевезень вантажiв товарно-транспортними накладними здiйснюється незалежно вiд умов оплати за роботу автомобiля.
11.5. Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажiв автомобiльним транспортом Замовник (вантажовiдправник) повинен виписувати в кiлькостi не менше чотирьох екземплярiв. Замовник (вантажовiдправник) засвiдчує всi екземпляри товарно-транспортної накладної пiдписом i при необхiдностi печаткою (штампом).
11.6. Пункт 11.6 виключено. (згiдно з наказом Мiнтрансу вiд 23.03.98 р. N 90, у зв'язку з цим пункти 11.7 - 11.11 вважати вiдповiдно пунктами 11.6 - 11.10.)
11.7. Пiсля прийняття вантажу згiдно з товарно-транспортною накладною водiй (експедитор) пiдписує всi її екземпляри.
11.8. Перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовiдправника), другий - передається водiєм (експедитором) вантажоодержувачу, третiй i четвертий екземпляри, засвiдченi пiдписом вантажоодержувача (у разi потреби й печаткою або штампом), передається Перевiзнику.
11.9. У тих випадках, коли в товарно-транспортнiй накладнiй немає можливостi перерахувати всi найменування вантажу, пiдготовленого для перевезення, до такої накладної Замовник додає документ довiльної форми з обов'язковим зазначенням вiдомостей про вантаж (графи 1-10 товарно-транспортної накладної). У цих випадках в товарно-транспортнiй накладнiй зазначається, що до неї додається як товарний роздiл документ, без якого товарно- транспортна накладна вважається недiйсною i не може використовуватись для розрахункiв iз Замовником.
11.10. Час прибуття (вибуття) автомобiля для завантаження i розвантаження Замовник зобов'язаний зазначати вiдповiдно до пунктiв 8.25 i 8.26 цих Правил.
11.11. У випадку перевантаження вантажу в процесi його перевезення на iнший автомобiль складається акт довiльної форми, в якому обов'язково зазначаються реквiзити: повна назва власника транспорту та його адреса, прiзвище, iм'я та по батьковi водiя, державний номер автомобiля Перевiзника, який здав вантаж, i Перевiзника, який його прийняв. Акт складається у двох екземплярах, якi пiдписуються представниками (водiями) обох Перевiзникiв (по одному для кожного). Це зазначається в товарно-транспортнiй накладнiй. 12. Правила транспортування вантажiв
12.1. При транспортуваннi вантажiв слiд дотримувати вимог Правил дорожнього руху України.
12.2. Для перевезення специфiчних (побутових, харчових, швидкопсувних тощо) вантажiв необхiдно надавати спецiалiзований та вiдповiдно обладнаний рухомий склад згiдно з вимогами санiтарних правил i нормативiв.
12.3. Забороняється використання рухомого складу, призначеного для перевезення харчових продуктiв, для перевезення iнших вантажiв. Рухомий склад, що перевозить харчовi продукти, повинен мати санiтарний паспорт автомобiля та спецiальне маркування ("хлiб", "молоко", "риба" тощо).
12.4. Водiй (експедитор), зайнятий перевезенням харчових продуктiв, повинен мати санiтарну книжку з результатами медичного огляду.
12.5. Для транспортування вантаж треба рiвномiрно розмiщувати в кузовi таким чином, щоб не була порушена стiйкiсть автомобiля i не утруднювалося керування ним. Вантаж не повинен змiщуватися пiд час руху, випадати з кузова, волочитися i створювати небезпеку для пiшоходiв та iнших учасникiв дорожнього руху.
12.6. При транспортуваннi вантаж не повинен обмежувати оглядовiсть водiя, закривати зовнiшнi свiтловi прилади, свiтлоповертачi, номернi i розпiзнавальнi знаки, створювати шум, здiймати куряву та забруднювати проїзну частину. 13. Правила здачi вантажiв
13.1. Перевiзник здає вантажi у пунктi призначення вантажоодержувачу згiдно з товарно-транспортною накладною.
13.2. Здача вантажiв вантажоодержувачу у пунктi призначення по масi i кiлькостi мiсць провадиться у порядку i способом, за якими вантажi були прийнятi вiд вантажовiдправника (зважуванням на вагах, обмiрюванням, пiдрахунком мiсць та iн.).
13.3. Вантажi, якi прибули у непошкоджених кузовах автомобiлiв (причепах, окремих секцiях автомобiля, контейнерах i цистернах) та з непошкодженими пломбами вантажовiдправника, видаються вантажоодержувачу без перевiрки маси, стану вантажiв i кiлькостi вантажних мiсць.
13.4. У пунктах призначення вантажоодержувач має право при прийманнi вантажiв перевiрити їх масу, кiлькiсть мiсць i стан у випадках: а) прибуття вантажiв у пошкоджених кузовах автомобiлiв (причепах, окремих секцiях автомобiля, контейнерах i цистернах) або з пошкодженими пломбами вантажовiдправника; б) прибуття швидкопсувних вантажiв з порушенням термiну доставки або з порушенням встановленого цими Правилами температурного режиму при перевезеннi.
13.5. При визначеннi кiлькостi вантажу за допомогою зважування Перевiзник не несе матерiальної вiдповiдальностi у випадках розходження мiж масою вантажу, що зазначена у товарно-транспортних документах, i фактичною масою вантажу, якщо рiзниця маси не перевищує: а) вiдповiдних нормативiв природних втрат маси вантажу, визначених вiдповiдно до чинного законодавства; б) технiчних норм точностi вагiв.
13.6. В разi, якщо при виявленнi недостачi, ушкодження або зiпсування вантажiв, Перевiзник i вантажовiдправник або вантажоодержувач не дiйшли згоди у визначеннi їх причин i суми, на яку зменшилась вартiсть вантажу, на вимогу Перевiзника, вантажовiдправника чи вантажоодержувача проводиться експертиза в бюро товарних експертиз або iншими компетентними органiзацiями чи фiзичними особами. (пункт 13.6 в редакцiї наказу Мiнтрансу вiд 23.03.98 р. N 90)
13.7. Експертиза проводиться у присутностi представникiв Перевiзника i Замовника. Результати експертизи оформляються актом. Акт експертизи пiдписується експертами й особами, якi були присутнi при проведеннi експертизи.
13.8. Витрати по експертизi (винагорода експерту, вартiсть його проїзду в належних випадках вiд мiсця роботи або проживання до мiсця видачi вантажу i назад та iн.) оплачуються Перевiзником або Замовником залежно вiд того, хто проявив iнiцiативу по виклику експерта. В подальшому витрати по проведенню експертизи вiдносяться на сторону, яка буде у встановленому порядку визнана винною в недостачi, ушкодженнi або зiпсуттi вантажу.
13.9. Пiсля вивантаження вантажу автомобiлi i контейнери мають бути очищенi вантажоодержувачем вiд залишкiв вантажу, а пiсля перевезення тварин, птицi, сирих тваринних продуктiв i швидкопсувних вантажiв вантажоодержувач повинен промити рухомий склад i в разi потреби - роблять його дезiнфекцiю. Пiсля вивантаження iнших вантажiв промивка та дезiнфекцiя рухомого складу провадиться вантажоодержувачем вiдповiдно до вимог державних санiтарних правил.
13.10. За взаємною угодою (Договором) з Замовником Перевiзник може взяти на себе очищення забрудненої вантажної платформи (кузова) автомобiля з вiдповiдною оплатою послуг.
13.11. Якщо вантажоодержувач не може прийняти вантаж вiд Перевiзника, iнший пункт призначення та умови доставки вантажу визначаються за погодженням з вантажовiдправником.
13.12. Якщо Перевiзник не одержав вiд вантажовiдправника вiдомостей про змiну пункту призначення вантажу або не згоден з новими умовами доставки вантажу, вiн зобов'язаний повернути вантаж вантажовiдправнику. Вартiсть перевезення вантажу при його поверненнi сплачує Замовник. 14. Розрахунки за перевезення
14.1. Форма i порядок розрахункiв, а також випадки змiни розмiру оплати за перевезення вантажiв i надання iнших послуг, пов'язаних з цим, визначаються Перевiзником з вантажовiдправником або вантажоодержувачем - Замовником при укладеннi ними Договору на перевезення вантажiв (п. 3.1 Договору).
14.2. При дотриманнi Замовником своїх договiрних зобов'язань щодо розрахункiв за перевезення вантажiв i надання у зв'язку з цим iнших послуг, Перевiзник може надати йому знижку в оплатi. Розмiр цiєї знижки визначається за домовленiстю сторiн.
14.3. Якщо Перевiзник не виконав перевезення вiдповiдно до заявки (замовлення), то одержана передоплата має бути повернена Замовнику не пiзнiше триденного термiну у робочi днi кредитної установи.
14.4. Остаточний розрахунок за перевезення вантажiв провадиться Замовником на пiдставi рахунку Перевiзника, який має бути виписаний не пiзнiше трьох днiв пiсля виконання перевезень з доданням товарно- транспортних накладних. Рахунок за виконанi перевезення виписується на пiдставi належним чином оформлених подорожнiх листiв разом з товарно-транспортними накладними, а при користуваннi автомобiлями, робота яких оплачується виходячи з часу роботи автомобiля у Замовника, - тiльки подорожнiх листiв. 15. Правила складання актiв
15.1. У разi зiпсуття або пошкодження вантажу, а також у разi розбiжностей мiж Перевiзником i вантажовiдправником (вантажоодержувачем) обставини, якi можуть служити пiдставою для матерiальної вiдповiдальностi, оформляються актом за формою, що наведена в додатку 4.
15.2. Перевiзник, вантажовiдправник i вантажоодержувач засвiдчують в актi такi обставини: а) невiдповiднiсть мiж найменуванням, масою i кiлькiстю мiсць вантажу в натурi i тими даними, якi зазначенi у товарно-транспортнiй накладнiй; б) порушення або вiдсутнiсть пломб на кузовi автомобiля або контейнерi; в) простiй автомобiля у пунктах вантаження i розвантаження понад встановленi норми часу; г) iншi обставини (пошкодження упаковки, вантажу), якi можуть служити пiдставою для матерiальної вiдповiдальностi сторiн.
15.3. Записи в актi засвiдчуються пiдписами вантажовiдправника (вантажоодержувача) i водiя. Одностороннi записи в актi як вантажовiдправника (вантажоодержувача), так i водiя вважаються недiйсними.
15.4. Жодна iз сторiн не має права вiдмовитись вiд пiдписання акта. У разi незгоди зi змiстом акта кожна iз сторiн має право викласти в ньому свою думку в рядку "Особливi вiдмiтки" i засвiдчити її пiдписом.
15.5. При вiдмовi вiд складання акта або вiд внесення записiв у товарно-транспортну накладну у випадках недостачi, псування або ушкодження вантажу акт складається за участю представника незацiкавленої сторони.
15.6. Для засвiдчення складання акта на вiльному мiсцi зворотного боку товарно-транспортної накладної записується дата складання i про що складений акт (наприклад: "Про недостачу мiсць", "Про порушення пломби" та iн.).
Продолжение
|
|
Поиск |
|
 |
|