Статистика |
|
|
Форма входа |
|
|
|
ЗАКОН УКРАЇНИ Про автомобiльний транспорт
Цей Закон визначає засади органiзацiї та експлуатацiї автомобiльного транспорту. РОЗДIЛ I ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ ОРГАНIЗАЦIЇ ТА ЕКСПЛУАТАЦIЇ АВТОМОБIЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ Глава 1. ЗАГАЛЬНI ЗАСАДИ ДIЯЛЬНОСТI АВТОМОБIЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ Стаття 1. Визначення основних термiнiв
У цьому Законi наведенi термiни вживаються в такому значеннi: автомобiльний транспортний засiб - дорожнiй транспортний засiб, за допомогою якого здiйснюється перевезення пасажирiв i вантажiв автомобiльними дорогами чи виконання спецiальних робочих функцiй; автобус - пасажирський автомобiльний транспортний засiб з кiлькiстю мiсць для сидiння бiльше дев'яти з мiсцем водiя включно; автовокзал - комплекс будiвель, споруд, стоянок та пiд'їздiв для прийняття, вiдправлення, управлiння рухом автобусiв та одночасного обслуговування 150 i бiльше пасажирiв; автостанцiя - споруда або комплекс будiвель, споруд, стоянок та пiд'їздiв для прийняття, вiдправлення, управлiння рухом автобусiв та одночасного обслуговування до 150 пасажирiв; автобусний маршрут (маршрути, рейс) загального користування (далi - автобусний маршрут загального користування) - визначений уповноваженим органом шлях проходження автобуса мiж вiдповiдно обладнаними пунктами для перевезення пасажирiв; вантажна автомобiльна станцiя - комплекс будiвель, споруд, призначених для виконання вантажних, господарських робiт з вантажами та надання транспортно-експедицiйних послуг перевiзникам; вантажний термiнал (автопорт) - комплекс будiвель, споруд, обладнаних навантажувальними засобами, призначених для виконання вантажних, господарських робiт з вантажами, технiчного обслуговування автомобiльних транспортних засобiв, транспортно-експедицiйних та iнших послуг перевiзникам; дорожнiй лист - документ встановленого законодавством зразка для визначення та облiку роботи автомобiльного транспортного засобу; зупинка - спецiально обладнаний пункт для очiкування автобуса та посадки i висадки пасажирiв; контейнерний пункт - комплекс будiвель, споруд, обладнаних технiчними засобами, призначених для виконання навантажувально-розвантажувальних, господарських операцiй з контейнерами, а також робiт з технiчного обслуговування i ремонту контейнерiв та надання транспортно- експедиційних послуг перевiзникам; легковий автомобiль - пасажирський автомобiльний транспортний засiб з числом мiсць для сидiння не бiльше дев'яти з мiсцем водiя включно; перевiзник - особа, яка надає послуги з перевезення пасажира чи (та) вантажу автомобiльним транспортом загального користування; причiп - транспортний засiб, призначений для руху в з'єднаннi з автомобiльним транспортним засобом; сiдельний тягач - автомобiль, який за своєю конструкцiєю та обладнанням призначений для буксирування напiвпричепа; спецiальний автомобiль - автомобiль, який за своєю конструкцiєю та обладнанням призначений для виконання спецiальних робочих функцiй; спецiалiзований автомобiль - автомобiль, який за своєю конструкцiєю та обладнанням призначений для перевезення пасажирiв або вантажiв певних категорiй; стоянка таксi - спецiально обладнаний пункт для зупинки таксi та посадки пасажирiв; таксi - спецiальний легковий автомобiль, обладнаний таксометром i призначений для перевезення пасажирiв та їх багажу в iндивiдуальному порядку. Стаття 2. Склад автомобiльного транспорту
Автомобiльний транспорт загального користування як пiдгалузь галузi транспорту покликаний задовольняти потреби населення та суспiльного виробництва в автомобiльних перевезеннях. Його утворюють перевiзники, автостанцiї, автовокзали, виконавцi ремонту i технiчного обслуговування автомобiльних транспортних засобiв, вантажнi термiнали (автопорти), вантажнi автомобiльнi станцiї та контейнернi пункти. Автомобiльнi транспортнi засоби перевiзникiв, що використовуються ними для надання послуг з перевезень пасажирiв i вантажiв, вiдносяться до автомобiльного транспорту загального користування. Автомобiльнi транспортнi засоби суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, установ та органiзацiй, що використовуються ними тiльки для власних потреб, вiдносяться до вiдомчого автомобiльного транспорту. Автомобiльнi транспортнi засоби фiзичних осiб, що використовуються ними тiльки для власних потреб, вiдносяться до iндивiдуального автомобiльного транспорту. Стаття 3. Законодавство про автомобiльний транспорт
Законодавство про автомобiльний транспорт складається з цього Закону, законiв України "Про транспорт", "Про дорожнiй рух" та iнших нормативно-правових актiв. Стаття 4. Сфера дiї цього Закону
Дiя цього Закону поширюється на вiдносини, пов'язанi з дiяльнiстю у сферi автомобiльного транспорту. Стаття 5. Використання земель автомобiльним транспортом загального користування
Автомобiльним транспортом загального користування використовуються землi транспорту та iншi землi вiдповiдно до земельного законодавства. Глава 2. ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ДIЯЛЬНОСТI АВТОМОБIЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ Стаття 6. Завдання та функцiї державного регулювання дiяльностi автомобiльного транспорту
Основним завданням державного регулювання дiяльностi автомобiльного транспорту є формування ринку його послуг шляхом реалiзацiї єдиної економiчної, iнвестицiйної, науково-технiчної та соцiальної полiтики. Основними функцiями державного регулювання дiяльностi автомобiльного транспорту є: формування ринку послуг; контроль за виконанням законодавства про автомобiльний транспорт; нормативно-правове регулювання з питань автомобiльного транспорту; лiцензування дiяльностi перевiзникiв; стандартизацiя i сертифiкацiя; органiзацiя та контроль автомобiльних перевезень; тарифна, iнновацiйна та iнвестицiйна полiтика; державне замовлення на соцiально значущi послуги автомобiльного транспорту загального користування; захист прав споживачiв послуг автомобiльного транспорту. Стаття 7. Система органiв державного регулювання
Верховна Рада України визначає основнi напрями державної полiтики у сферi автомобiльного транспорту, законодавчi основи її реалiзацiї. Загальне державне регулювання дiяльностi автомобiльного транспорту здiйснює Кабiнет Мiнiстрiв України вiдповiдно до своїх повноважень. Центральний орган виконавчої влади в галузi транспорту забезпечує проведення державної полiтики на автомобiльному транспортi через свої територiальнi органи, службу мiжнародних автомобiльних перевезень та урядовий орган державного управлiння на автомобiльному транспортi. Функцiї територiального органу центрального органу виконавчої влади в галузi транспорту в мiстi Києвi здiйснює вiдповiдний структурний пiдроздiл Київської мiської державної адмiнiстрацiї. Нормативно-правовi акти центрального органу виконавчої влади в галузi транспорту, виданi в межах його компетенцiї, обов'язковi до виконання на територiї України. Урядовий орган державного управлiння на автомобiльному транспортi: контроль за виконанням законодавства про автомобiльний транспорт та пiдготовку пропозицiй щодо його вдосконалення, у встановленому порядку бере участь у здiйсненнi стандартизацiї та сертифiкацiї, лiцензування перевезень, формує пропозицiї щодо тарифної полiтики, вiдповiдно до законодавства забезпечує захист прав споживачiв послуг автомобiльного транспорту загального користування. Мiсцевi державнi адмiнiстрацiї органiзовують та контролюють автомобiльнi перевезення вiдповiдно до законодавства. Стаття 8. Стандартизацiя i сертифiкацiя на автомобiльному транспортi
Державна система стандартизацiї на автомобiльному транспортi спрямована на: забезпечення безпеки об'єктiв з урахуванням ризику виникнення природних i техногенних катастроф та iнших надзвичайних ситуацiй; створення нормативної бази функцiонування систем стандартизацiї i сертифiкацiї товарiв, робiт, послуг; забезпечення обороноздатностi та мобiлiзацiйної готовностi держави. Сертифiкацiя товарiв, робiт, послуг на автомобiльному транспортi загального користування здiйснюється з метою: запобiгання реалiзацiї товарiв, робiт, послуг, небезпечних для життя, здоров'я людей та майна осiб i довкiлля; сприяння споживачам у свiдомому виборi товарiв, робiт, послуг; створення умов для участi суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi належать до автомобiльного транспорту загального користування, у мiжнародному економiчному, науково-технiчному спiвробiтництвi. Порядок проведення сертифiкацiї товарiв, робiт, послуг на автомобiльному транспортi визначає Кабiнет Мiнiстрiв України. Стаття 9. Лiцензування на автомобiльному транспортi загального користування
Надання послуг з перевезення пасажирiв i вантажiв автомобiльним транспортом загального користування пiдлягає лiцензуванню вiдповiдно до закону. Лiцензування на автомобiльному транспортi загального користування спрямоване на визначення початкових i поточних умов надання послуг з перевезень, а також найважливiших параметрiв обслуговування споживачiв. Завданням лiцензування на автомобiльному транспортi загального користування є: сприяння становленню сучасного ринку послуг, його захист вiд недобросовiсних суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi та стимулювання впровадження нових видiв послуг; створення конкурентного середовища; захист прав споживачiв та ринку послуг вiд небезпечних перевезень; забезпечення надання послуг за встановленими рiвнями якостi; забезпечення використання сертифiкованих i дозволених для використання транспортних засобiв; забезпечення доступностi послуг. Вiдшкодування витрат, пов'язаних з видачею лiцензiй на перевезення пасажирiв i вантажiв автомобiльним транспортом загального користування, пасажирiв i багажу на таксi та з контролем виконання лiцензiатами лiцензiйних умов, здiйснюється вiдповiдно до закону про Державний бюджет України за рахунок плати за лiцензiї. Стаття 10. Тарифна полiтика на автомобiльному транспортi загального користування
Тарифна полiтика на автомобiльному транспортi загального користування повинна задовольняти пiдприємницький iнтерес, розвиток автомобiльного транспорту, стимулювати впровадження новiтнiх технологiй перевезень, застосування сучасних зразкiв автомобiльних транспортних засобiв, а також сприяти вирiшенню таких завдань: пiдвищення можливостей суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi належать до автомобiльного транспорту загального користування, щодо забезпечення потреб споживачiв у послугах, залучення iнвестицiй у його розвиток та досягнення сталих економiчних умов роботи; стимулювання конкуренцiї i появи нових суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi належать до автомобiльного транспорту загального користування; забезпечення балансу мiж платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання; забезпечення стабiльностi, прозоростi i прогнозованостi тарифiв. Стаття 11. Органiзацiя перевезень автомобiльним транспортом загального користування
Органiзацiя перевезень вантажiв автомобiльним транспортом загального користування здiйснюється перевiзниками за замовленнями вантажовласникiв (уповноважених ними осiб), а також у межах поставки продукцiї для державних потреб. Органiзацiя перевезень пасажирiв на автобусних маршрутах загального користування здiйснюється в межах повноважень урядовим органом державного управлiння на автомобiльному транспортi, мiсцевими державними адмiнiстрацiями та, в межах делегованих цим Законом повноважень, органами мiсцевого самоврядування у порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України. Органiзацiя туристичних перевезень та перевезень на замовлення здiйснюється перевiзниками у встановленому законодавством порядку виходячи з попиту на такi послуги. Сiльськi, селищнi, мiськi ради та їх виконавчi органи в межах своїх повноважень органiзовують вiдповiдно до законодавства перевезення пасажирiв автомобiльним транспортом на територiї вiдповiдного населеного пункту. Стаття 12. Надання соцiально значущих послуг автомобiльного транспорту загального користування
Надання соцiально значущих послуг автомобiльного транспорту загального користування здiйснюється вiдповiдно до законодавства з питань поставки продукцiї для державних потреб. Соцiально значущими послугами автомобiльного транспорту загального користування є послуги з перевезення пасажирiв автобусними маршрутами загального користування за визначеними уповноваженими органами тарифами та на пiльгових умовах вiдповiдно до законодавства. Стаття 13. Страхування
Страхування на автомобiльному транспортi здiйснюється вiдповiдно до закону. При придбаннi квитка пасажиру надається iнформацiя про страховика та здiйснений вид обов'язкового страхування. Стаття 14. Забезпечення дiяльностi автомобiльного транспорту
Органiзацiйне, науково-технiчне та методичне забезпечення, державне регулювання та контроль, мiжнародна дiяльнiсть автомобiльного транспорту загального користування фiнансуються у вiдповiдностi iз законом про Державний бюджет України. Глава 3. ДЕРЖАВНИЙ КОНТРОЛЬ НА АВТОМОБIЛЬНОМУ ТРАНСПОРТI Стаття 15. Завдання та система державного контролю на автомобiльному транспортi
Основним завданням державного контролю на автомобiльному транспортi є забезпечення виконання законодавства про автомобiльний транспорт. Державний контроль на автомобiльному транспортi здiйснюють центральний орган виконавчої влади в галузi транспорту, його територiальнi органи, у тому числi служба мiжнародних автомобiльних перевезень, та урядовий орган державного управлiння на автомобiльному транспортi, а також iншi органи державної влади та органи мiсцевого самоврядування вiдповiдно до закону. Стаття 16. Порядок здiйснення державного контролю територiальними органами центрального органу виконавчої влади в галузi транспорту
Державному контролю територiальними органами центрального органу виконавчої влади в галузi транспорту пiдлягає дотримання вимог цього Закону суб'єктами пiдприємницької дiяльностi, що належать до автомобiльного транспорту загального користування, їх персоналом та споживачами послуг. Територiальнi органи центрального органу виконавчої влади в галузi транспорту здiйснюють державний контроль суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi належать до автомобiльного транспорту загального користування, шляхом проведення планових та позапланових перевiрок. Плановi перевiрки здiйснюються не частiше одного разу на рiк. Позаплановi перевiрки здiйснюються лише на пiдставi надходження у письмовiй формi заяви (повiдомлення) про порушення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi вимог законодавства про автомобiльний транспорт або з метою перевiрки виконання припису про усунення порушення цього законодавства. Державний контроль перевезень пасажирiв 3 вантажiв автомобiльним транспортом загального користування проводиться при їх здiйсненнi. Суб'єкт пiдприємницької дiяльностi пiд час перевiрки дотримання вимог законодавства про автомобiльний транспорт надає всi необхiднi для проведення перевiрки документи, передбаченi цим Законом, та забезпечує умови для її проведення. Територiальний орган центрального органу виконавчої влади в галузi транспорту, що здiйснює перевiрку, за результатами цiєї перевiрки складає акт у двох примiрниках. Один примiрник акта видається керiвнику суб'єкта пiдприємницької дiяльностi, який перевiрявся, другий - зберiгається органом, який здiйснив перевiрку. При виявленнi порушення вимог законодавства про автомобiльний транспорт територiальнi органи центрального органу виконавчої влади в галузi транспорту мають право не пiзнiше десяти робочих днiв з дня виявлення цього порушення: внести припис про усунення порушення; у встановленому порядку здiйснити заходи щодо обмеження надання певних послуг, виконання робiт суб'єктом пiдприємницької дiяльностi, який належить до автомобiльного транспорту загального користування; застосувати вiдповiдно до цього Закону фiнансовi санкцiї. Порядок проведення державного контролю на автомобiльному транспортi загального користування затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України. Глава 4. РОЗВИТОК АВТОМОБIЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ Стаття 17. Засади розвитку автомобiльного транспорту загального користування
Розвиток автомобiльного транспорту загального користування здiйснюється вiдповiдно до загальнодержавної програми розвитку i вдосконалення транспорту. Вiдповiдно до загальнодержавної програми розвитку та вдосконалення транспорту Верховною Радою Автономної Республiки Крим, обласними та Київською i Севастопольською мiськими радами затверджуються регiональнi програми розвитку автомобiльного транспорту загального користування, якими визначається мережа автобусних маршрутiв загального користування на вiдповiднiй територiї. Органи виконавчої влади та органи мiсцевого самоврядування в межах своїх повноважень сприяють створенню сталих та безпечних умов роботи автомобiльного транспорту загального користування. Стаття 18. Пiдтримка розвитку автомобiльного транспорту загального користування та iнвестицiйна полiтика
Розвиток автомобiльного транспорту загального користування забезпечується пiдтримкою органiв державної влади шляхом створення умов для: надання соцiально значущих його послуг; придбання автомобiльних транспортних засобiв та засобiв їх технiчного обслуговування i ремонту; стимулювання розвитку ринку його послуг. Iнвестицiйну полiтику на автомобiльному транспортi загального користування реалiзовують суб'єкти пiдприємницької дiяльностi шляхом використання своїх внутрiшнiх ресурсiв, зовнiшнiх iнвестицiйних ресурсiв, а також позичкових та залучених коштiв. Iнвестицiйнi проекти на автомобiльному транспортi загального користування, спрямованi на реалiзацiю положень загальнодержавної програми розвитку та вдосконалення транспорту, регiональних програм розвитку автомобiльного транспорту загального користування, реалiзовуються на конкурсних засадах у порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України. Глава 5. ПЕРСОНАЛ АВТОМОБIЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ Стаття 19. Статус персоналу автомобiльного транспорту загального користування
До персоналу автомобiльного транспорту загального користування належать працiвники, якi безпосередньо здiйснюють надання послуг автомобiльного транспорту загального користування. Трудовi вiдносини персоналу автомобiльного транспорту загального користування регулюються трудовим законодавством, у тому числi положенням про дисциплiну та правилами внутрiшнього трудового розпорядку. Створення робочих мiсць для працевлаштування iнвалiдiв проводиться перевiзниками у розмiрi 4 вiдсоткiв загальної чисельностi працюючих, крiм водiїв. Перелiк категорiй i посад працiвникiв, якi належать до персоналу автомобiльного транспорту загального користування, затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України. Стаття 20. Вимоги до персоналу автомобiльного транспорту загального користування
Персонал автомобiльного транспорту загального користування повинен вiдповiдати визначеним законодавством вимогам, зокрема: мати необхiдний рiвень професiйної квалiфiкацiї; забезпечувати якiсне надання послуг автомобiльного транспорту загального користування; ввiчливо та уважно реагувати на звернення споживачiв послуг автомобiльного транспорту загального користування. Стаття 21. Особливостi органiзацiї працi та контролю за роботою водiїв автомобiлiв
З метою органiзацiї безпечної працi та ефективного контролю за роботою водiїв автомобiлiв перевiзники зобов'язанi:органiзовувати роботу водiїв, режими їх працi i вiдпочинку вiдповiдно до вимог законодавства;здiйснювати заходи, спрямованi на забезпечення безпеки дорожнього руху;забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони працi; забезпечувати водiїв санiтарно-побутовими примiщеннями i обладнанням. Контроль за роботою водiїв автомобiлiв повинен забезпечувати безпечне виконання водiями транспортної роботи i включає органiзацiю перевiрок режимiв їх працi i вiдпочинку, а також виконання водiями вимог цього Закону. Положення про робочий час i час вiдпочинку водiїв автомобiльних транспортних засобiв затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України. Продолжение
|
|
Поиск |
|
|
|